door Kaj Morel | mrt 21, 2019 | betekeniseconomie
In de vrije markt zijn consumenten heilig. Bedrijven doen alles om hen te paaien en tegemoet te komen. De klant is koning en de koning wil je niet kwijtraken als klant. Of beter gezegd: het is het goud van de koning dat je niet wil verliezen. Maar wat doe je als de...
door Kaj Morel | nov 19, 2018 | betekeniseconomie
In mijn nieuwste artikel voor PioniersMagazine vraag ik me hardop af hoe lang supermarkten nog door gaan met klantenbindingsacties waarbij grote hoeveelheden goedkope of andere onnodige spullen over ons uitgestort worden. Zou het niet van echte klantenbinding getuigen...
door Kaj Morel | okt 6, 2018 | betekeniseconomie
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker, maareh…. kunnen we de belastingbranche ook leuker (en betekenisvoller)maken? In mijn laatste artikel voor Pioniers Magazine doe ik verslag van mijn gesprek hierover met een insider. Je leest het hier.
door Kaj Morel | jul 31, 2018 | betekeniseconomie
“Als mensen zich net als robots zouden houden aan een drietal eenvoudige wetten, dan zouden we een wereld- en een economie- krijgen die in vele opzichten ideaal is.” Lees in mijn recente artikel in Pioniersmagazine hoe ik tot deze stelling kom en hoe...
door Kaj Morel | jul 12, 2018 | betekeniseconomie
Het Digitale Magazine Sociale Veerkracht van de Provincie Noord-Brabant is uit. Ik mocht daaraan een bijdrage leveren in de vorm van een kort interview. Je leest het hier.
door Kaj Morel | jul 6, 2018 | betekeniseconomie
Begin mei ontmoette ik Willem Vreeswijk, initiatiefnemer van New Financial Forum en uitgever van het New Financial Magazine. Willem is een fijne, gedreven, energieke man die zich hard maakt en inzet voor een betekenisvolle, gewetensvolle financiële sector. Hij bood...
door Kaj Morel | jun 20, 2018 | betekeniseconomie
In de vrijemarkteconomie wordt de prijs van een goed bepaald door de markt, de zogenaamde marktprijs. In mijn tweede artikel voor Pioniers Magazine stel ik dit prijsmechanisme ter discussie. Blijven we de prijs die we voor een product of dienst betalen laten bepalen...
door Kaj Morel | mei 16, 2018 | betekeniseconomie
Economische overtuigingen, waarden en aannames bepalen hoe we denken, voelen en handelen. Het economische verhaal is het grote verhaal van onze tijd. Maar wat nou als het verhaal een fabeltje blijkt te zijn? Mijn debuutartikel voor Pioniers Magazine vertelt hoe een...
door Kaj Morel | apr 12, 2018 | betekeniseconomie
‘Het klinkt hartstikke mooi hoor, de betekeniseconomie. Maar wat is dat eigenlijk? En wat kan ik ermee als ondernemer? Wat kan ik doen?’ Dit artikel helpt je om de eerste stappen in de betekeniseconomie te zetten. Voor elk van de 10 uitgangspunten van de...
door Kaj Morel | mrt 5, 2018 | identiteitsmarketing
Deze blog is mijn dankbetuiging aan Rob Overgaauw. Ik heb Rob pas een maand geleden voor het eerst ontmoet. Om precies te zijn op de eerste dinsdagmiddag van februari. Het was een prachtige heldere, zonnige en koude winterdag. Vanuit Gouda reed Rob naar Holten, omdat...
Recente reacties