Minder koopzucht is nodig, maar hoe?

Voor een duurzame, toekomstbestendige maatschappij moeten zowel consumenten, als bedrijven en de overheid, gezamenlijk een knop omzetten. Daarvoor pleit Kaj Morel, lector New Marketing bij Avans in BN/De Stem. De verantwoordelijkheid enkel bij consumenten neerleggen...

Moedig op zoek naar het goede gesprek

Op 13 juni is tijdens de conferentie Samen Langdurig Impact Maken = SLIM het magazine ‘SLIM. De overheid als partner in maatschappelijke opgaven’ gelanceerd met daarin een interview met collega lector Godelieve Spaas en mijzelf. Het magazine is online beschikbaar via...

Betekeniseconomie: wat is dat?

In de komende tijd verschijnt in de veertien kranten van uitgeverij Achterhoek Nieuws regelmatig een bijdrage waarin de betekeniseconomie centraal staat, en dan vooral de wijze waarop ondernemers hun bijdrage daaraan leveren. Ik mocht deze reeks aftrappen in een...

Wie voedt de koning op?

In de vrije markt zijn consumenten heilig. Bedrijven doen alles om hen te paaien en tegemoet te komen. De klant is koning en de koning wil je niet kwijtraken als klant. Of beter gezegd: het is het goud van de koning dat je niet wil verliezen. Maar wat doe je als de...

Roboteconomie, zo gek nog niet!

“Als mensen zich net als robots zouden houden aan een drietal eenvoudige wetten, dan zouden we een wereld- en een economie- krijgen die in vele opzichten ideaal is.” Lees in mijn recente artikel in Pioniersmagazine hoe ik tot deze stelling kom en hoe...